Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az Inkubátorház fantomja

Tehetséggondozó médiacsoportunk digitális fotóképregénye kiállítási lehetőséget kapott a Műút folyóirat és a Miskolci Galéria közös pályázatán. Előbb a műből készült videót, majd a kiállítás helyszínén készült riportot láthatják.

Benne voltunk a Blikkben

Azok a fiatalok, akik tanodaújságunk készítése során kiemelkedően teljesítettek, meglátogathatták Budapesten a Ringier Kiadó székházát, azon belül pedig a Blikk szerkesztőségét is. A településenként három főnyi kamasz egy előadást hallgathatott meg a kiadóról és a napilapok készítésének folyamatáról, majd Tóth Béla Endrével, a Blikk főszerkesztő-helyettesével beszélgethettek, végül szétnéztek az újságírók munkahelyén. Fotók, videó és beszámoló.

Arló, Borsodnádasd, Kelemér és Ózd/Bem út várakozik

Vavrek Zsófia kommunikációs menedzser előadása

Videó a Tóth Béla Endrével történt egyik beszélgetésről

"Helló! Áprilisban egy csütörtöki napon mentünk Pestre a Blikk szerkesztőségébe! Egy busz jött értünk Hangonyra, a sajóvárkonyiak és a putnokiak már a buszon voltak. Mi is felszálltunk, és go Pest!

Mikor beértünk Pestre, mentünk kajálni, utána pedig a Ringier székházába. Zsófi beszélt nekünk arról, hogy milyen újságokat csinálnak, és hogy csinálják. Azután a Blikk egyik főnöke elmondta, hogy hogyan szedik ki a sztárokból az infót. Utána körbevezettek minket a szerkesztőségben, és megmutatták, hogy kinek mi a dolga. És vége!

Elmentünk még a Városligetbe jégkrémezni, és sétáltunk a parton, és néztük a kacsákat. Visszafelé a buszon sokat nevettünk. Jó kis laza nap volt. Csákány!" (Farkas Szabina, hangonyi tanoda)

Borsodbóta, Domaháza és Sáta figyel

A főszerkesztő-helyettes épp Hangonynak, Putnoknak és Sajóvárkonynak mesél

A szerkesztőségben

Az újságírók pihenőhelyén

A holnapi hírek: szigorúan bizalmas

Tanoda a Grundon

A budapesti Grundon 2011 decemberében 110 tanodai diák vett részt a Szemétálmok kezdeményezés utcai akcióján, ahol sor került betlehemi akol építésére lomokból, közös főzésre, karácsonyfadísz-készítésre, médiafoglalkozásra, DJ-zésre, hip-hop bemutatóra és flash mob akcióra. A Szemétálmok kezdeményezés célja, hogy eltérő hátterű fiatalok közösen alkothassanak az utcán, bebizonyítva, hogy a szemét is lehet érték, és az alkotás fontos közösségi élménnyé válhat.

A médiacsoportban

Interjúkészítés

"Reggel, amikor a buszon ültem, éppen a haverokkal rapeltem, és már amikor Pestre értünk, alig vártuk, hogy leszálljunk a buszról. Amikor leszálltunk, akkor bementünk az épületbe, akkor már jöttek is  a tanárok, és elosztottak minket különböző csoportokba. Én a médiát választottam. Mikor már mindenkit elosztottak, elmentünk a tanárokkal, és elosztották a fényképezőgépeket. Mikor már elosztották, akkor már el is mentünk fotókat és interjúkat készíteni. Ahogy csináltuk az interjúkat, úgy ismerkedtünk. Nagyon jó haverokat szereztem, a legjobb barátom Danó Roland. Nagyon jó volt vele dolgozni, főleg azért, mert lehetett látni rajta, hogy szereti ezt csinálni, és jól csinálja. Persze külföldi emberekel is találkoztunk, de már mikor kezdett esteledni, és már kezdtek menni az emberek, akkor az egyik tanárunk meglepetéspizzát hozott mindenkinek, utána  lassan mentünk mi is. Kimentünk a házból, majd mikor már azt hittük, hogy már megyünk haza, pont akkor kezdődött a betlehem, kimentünk a főtérre, és akkor a gyerekek össze-vissza szaladgáltak. Volt ott egy jó zenekar is" Csízi József (Putnoki tanoda)

Készül egy állat az akolba

A DJ-pultnál

"Dj  Tabufa vagyok a putnoki  tanodából. Ezelőtt pár hónappal Budapesten jártunk, ahol egy igazi keverőpulton  csinálhattam  zenét. Segitségünkre volt egy igazi DJ, András, aki sok új dolgot, módszert mutatott meg nekünk. Dubstep, d'n'b, disco és house zenét játszottunk. Mindenki nagyon jól érezte magát, a többi tanodás gyerek elkezdett táncolni. Mindenkinek tetszett a zenénk. Én is jól éreztem magam, sok mindent tanultam." Kalocsai Kevin (Putnoki tanoda)

A Pinceszínházban jártunk

Tanodásaink a budapesti Pinceszínházba is eljutottak: a Karaván Művészeti Alapítvány előadásában látták a Karnauhova-Brauszevics szerzőpáros Mese a tűzpiros virágról című zenés mesejátékát.

Részlet a darabból: Horváth Kristóf és Misurák Tünde

"Elmentünk Pestre kirándulni, láttunk sok érdekes dolgokat. Láttuk a hajókat, a Parlamentet, voltunk a Margit szigeten. Mindenekelőtt a színházban voltunk, ahol sok érdekes dolgot és játékokat tanultunk meg. Azt a darabot adták elő, hogy A Szépség és a Szörnyeteg, mert mi kitaláltuk. Játszottunk a színészekkel, és fényképeket csináltunk velük. Utána pedig ebédeltünk, mégpedig pizzát és nápolyit ettünk." Cseh Laura, Lakatos Klaudia (Farkaslyuki tanoda)

Arló, Hangony és Putnok gyülekezik a színház bejáratánál

Tele van a nézőtér

"Pénteken a tanodában bejelentették, hogy színházba megyünk szombaton. 8:30-kor indultunk. A buszon sajnos kétfelé válott Arló. Nagyon jó volt a buszon, hülyéskedtünk, játszottunk. Mikor Pestre érkeztünk, nagyon jó volt a levegő, és rögtön megebédeltünk. Utána mentünk a színházba. A Szépség és a Szörnyeteget láthattuk, nagyon jó volt az előadás, nagyon jól kitalálták.  Hazafelé már a hangonyiakkal is beszélgettünk, jó volt. Ez az egész progi jó volt, fantasztikus." Váradi Richárd (Arlói tanoda)

Beszélgetés és közös fotók

"Egy műsor volt, ez volt a legszebb, és a szépség és szörnyetegről szól. Jó volt a műsor, egy kicsit ijesztő volt, de nagyon jó, mert utána lehetett fényképezkedni, és utána kajáltunk, és egész jó hely volt." Harkály Dávid (Farkaslyuki tanoda)

Hangony és a Szörnyeteg

(A színdarab címe körüli zavart tisztázva: az orosz szerzőpáros eredeti meséje szolgált a későbbi, világsikerű amerikai film alapjául.)

Balatanoda: A Film

Tavaly nyáron a Dr. Ámbédkar Iskola tanodaprogramja és a Kurt Lewin Alapítvány közösen szervezett balatoni tábort felsőtagozatos fiataljaink számára. Az utolsó, borsodbótai, farkaslyuki és sátai tanodásaink részvételével zajlott turnus médiacsoportjának felvételeiből filmet vágtunk össze. Munkánkat a III. Budapesti Cigány Filmefesztiválon is bemutatták nemrég, március végén, ahogy a Farkaslyuki Önkéntes Napokról, valamint a budapesti Közgazdasági Politechnikum és borsodbótai tanoda találkozójáról készült rövidfilmeket is.

Sáta és a Hallássérültek Tanintézete

2011 júniusában Budapesten jártak a sátai tanodások: látogatást tettek a Hallássérültek Tanintézetében, majd siket kortársaikkal zsonglőrbemutatón és -foglalkozáson vettek részt a Népligetben.

Közös ebéd

A Tanintézet bőrdíszműves termében

"Megérkeztünk, és utána ebédeltünk velük közösen. Kimentünk az udvarra, a többiek focizni mentek, és minket az igazgatóhelyettes körbevezetett. Utána elindultunk a Népligetbe, ott a zsonglőrök előadást tartottak nekünk, utána mi is kipróbálhattuk. És aztán hazaindultunk." Váradi Béla

Együtt a Népligetben

Bemutatkozik a zsonglőrcsapat

"Megérkeztünk a busszal a siketek iskolája elé, és ott vártak minket a tanítók, és utána bementünk az iskola épületébe, és ott az ebédlőben leültünk. Nagyon finom volt az ebéd, rántott hal rizzsel, és volt egy majonézes öntet. Utána a fiúk elmentek focizni a siket gyerekekkel. Nekünk bemutatták a kollégiumokat. Végigvezettek minket. Nagyon tetszett az iskola belseje, és ahova vittek, ott be szép táskák voltak! Nagyon tetszettek nekem azok a táskák, amiket a siketek készítettek, és egy nő azt mondta, hogy mindenki átment a vizsgán." Bari Reanáta

Produkció!

Ördögbot, avagy a pörgős pálca

"Mikor megérkeztünk Budapestre a siketek iskolájába, egy kicsit féltem. Először az ebédlőbe indultunk. Nagyon csendben voltak evés közben. Utána egy fiúval mentünk ki megnézni a sportpályákat. Utána megkérdeztük, hogy beáll-e hozzánk focizni. Nagyon jó volt vele a focizás. Utána indultunk a Népligetbe a zsonglőröket megnézni. Jók voltak. Utána kipróbáhattuk az eszközöket. Nekem a pörgős pálca tetszett a legjobban. Ezután elmentünk fagyizni. Finom volt a fagyi. Aztán elbúcsúztunk a siketektől és mentünk haza. Nekem tetszett a kirándulás." Kerezsi Martin

Dobismeretek

A Nemzeti Múzeum és a Csodák Palotája

Tanodásaink a tavalyi év folyamán jutottak el több csoportban a címben említett helyekre Budapesten. Alább néhány fényképet és beszámolókat közlünk a kirándulásról.

Domházi és arlói tanodásink a múzeum lépcsőin

Arlói és domaházi tanodásaink a múzeum lépcsőin

Csodák palotája: Domaháza reflexei

"Nyolc óra után indultunk Sajónémetibe, ahol fölvettük az ottani tanodás diákokat, kezdetét vette a pesti kirándulás. Megérkeztünk Budapestre, ellátogattunk a Nemzeti Múzeumba, majd elmentünk és megebédeltünk. Ebéd után a Csodák Palotája felé vettük az irányt. Sok dolgot kipróbáltunk, sokat nevettünk. elindultunk haza." Gáspár Dávid, Gáspár Márk, Mezei Dzsenifer (Hangonyi tanoda)

Arló és a villámok

Sajóvárkony lő

Tanodások Ózdról: Bem út, Sajóvárkony, Petőfi út

"08:09 perckor indultunk. Sokan rosszul lettek. 3szor megálltunk, felvettük a németieket. 5 óra hosszáig utaztunk. Bementünk a múzeumba. Unalmas volt a múzeum, kivéve a ruhákat, azok jók voltak. Utána kajáltunk, a kaja jó volt. Aztán mentünk a Csodák Palotájába, az nagyon jó volt, nagyon sok dolog volt ott.  Aztán hazaindultunk, láttunk jó pasikat, és nagyon gyorsan elment az idő, mert az Annamari szórakoztatott minket, meg felelsz-vagy-merszet játszottunk, nagyon sokat nevettünk. Aztán go haza." Farkas Szabina, Gáspár Evelin (Hangonyi tanoda)

A Petőfi út fut

Kelemér ismerkedik

Végül az alábbi videón borsodnádasdi és keleméri tanodásaink jojóznak a Millenáris parkban:

Dr. Ámbédkar Tanoda

blogavatar

Írások, fotók, videók egy Ózdon és kistérségében működő tanodaprogramról, többek között a fiatalok szerkesztésében.